Thursday, October 29, 2009

sketches at Sejong univ. and CGPark



Building for Students was being constructed at Sejong University. 24 x 32 cm, watercolor




Sketched at Children's Grand Park, Seoul. 17.5 x 28 cm, pencil & watercolor

5 comments:

Kim Mikyung said...

두번째 그림 좋습니다. 새그림도 꽃그림도 평소와 다른 느낌이 있네요.

Byung Hwa Yoo said...

예리하시네요. 새하고 꽃은 붓으로만 드렸어요. 움직이는 새를 붓으로 얼른 잡아보려고 시도했어요. 나름 할만하더군요. 아래 꽃은 식물원 입구의 활련을 우선 꽃부터 잡아보았구요. 플루때문에 나오라는 전화도 못하고 다녀옵니다.

Byung Hwa Yoo said...

에구...두번째 그림도 붓으로만 그렸네요. 아마도 연필선이 없으면서 자연스러운 느낌이 나는가 봅니다. :)

Pat said...

Hi, Have you been to Cathy Gatlands's blog site to see her new flip book. You need to do this. Your paintings would look terrific in that format. Well until you publish a book I can own for my very own library.

Byung Hwa Yoo said...

Hi Pat! Thanks for your suggestion. But I don't know how to do that. I'll try. Thanks a lot!